tisdag 22 november 2011

Duk blir till lampskärm

Hittade en virkad duk på Myrorna för några år sendan. Såg en helt underbart snygg lampskärm för några veckor sen på en blogg som jag inte kommer ihåg längre. Den var gjort av virkade dukar. Jag tänkte direkt att de där måste jag bara pröva!

Så i dag på förmiddagen har jag gjort eget tapetklister (googlade och tog först bästa recept), köpt balong som jag blåste upp och den blev jääääätttte stor. Sen la jag ner duken í tapetklistret och geggade runt.
Sen var det bara att ta balongen ställa ena änden i en bunke och sen lägga duken ovanpå.
Hitills har allt gått bra. Vi får se om den kommer att torka också.

En kort bildbeskrivning:

(Duk, tapetklister, balong och duk uppifrån, balong och duk nerifrån)

Kommer bilder senare på resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar