söndag 21 augusti 2011

Stoppa vår egen överkonsumtion

                                        

Jag har tackat ja till inbjudan på fb att inte köpa en enda onödig pryl under september.
Det är då jag börjar plugga och pendlar till Stockholm, vilket gör det hela ännu mer utmanande. Då gäller det att ha rejäla matsäckar som räcker hela dagen, annars riskerar de nog att bli lite mycket kaffe och bulle på pressbyrån = onödigt!

Ska jag köpa mina höst kängor före eller efter den här månaden? Eller är de så att jag inte ska köpa dem om köpet egentligen skulle infinna sig i september? För jag behöver ju egentligen inte nya skor, eller?
Det är helt klart dagens i-landsproblem!

Delta ni också i "Stoppa vår egen överkonsumtion" och fundera på vad som egentligen är nödvändigt.
Vilken livsstandard är rimlig att leva på i Sverige?
Hur mycket ska man behöva göra för att gynna miljön?
Är det någon liten förändring som jag kan göra redan idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar