torsdag 1 september 2011

Mitt projekt!


















Nu har jag äntligen tagit mig tid att ta lite bilder. Det är ett ganska stort projekt jag håller på med som började i slutet av sommaren. Jag ska sticka upp allt mitt garn och sy upp alla mina tyger innan jag får köpa någonting nytt.
Moroten är att jag snart flyttar till Stockholm och då kommer jag inte att få plats med alla mina hantverksgrejer. Även om jag inte har någon slut tid på projektet, så måste ju en del sys upp innan flytten.
Har tänkt flera gånger att jag borde sy upp allt jag har men det har liksom inte blivit av, men nu smäller de!

Känns som att lapptäcket var ett bra sätt att börja göra slut på tyg med. Har fastnat lite med de, det är ju så stort och jag har aldrig quiltat ett lapptäcke förut, någon som har lite tips? Jag tar gärna emot tips särskilt på sy fronten, vad kan man sy av styva bomullstyger?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar